Tipuri de anunturi
Pagina de listare a anunțurilor este împărțită în două secțiuni, una pentru Anunțuri promovate și alta pentru Anunțuri organice (anunturi fără un serviciu de promovare activat).
Rezultatele afișate vor fi în mare parte afișate în varianta de 3 anunțuri promovate, urmate de cate 10 anunțuri organice, iar după aceea se va repeta această variantă de afișare, până se atinge numărul maxim de rezultate de pe pagina respectivă.
În această secțiune, anunțurile promovate sunt selectate aleatoriu, schimbandu-se la fiecare refresh al paginii.
Toate opțiunile de sortare rămase se aplică anunțurilor organice:
Opțiune de sortare implicită - Cele mai noi
Anunțurile organice sunt sortate în mod implicit după cea mai nouă data. Lucrul acesta este influentat de:
- data creării (data creării anunțului);
- data reactualizării plătite (data la care a fost aplicat serviciul de reactualizare achiziționat individual sau din pachetul de actualizare plătit);
- data de republicare (data la care un anunț expirat este republicat sau prelungit în oricare din ultimele 3 zile de valabilitate ale acestuia).
Această dată este calculată la milisecunde. În cazul în care două anunțuri sunt indexate în aceeași milisecundă (nu este posibil, având în vedere infrastructura curentă), vor fi sortate aleatoriu.
Sortare optativă - Recomandate
Acest tip de sortare face parte din clasa de tehnici care aplică regulile invatate automat de catre sistem pentru rezolvarea problemelor de clasare. Pentru fiecare căutare, găsim o serie de anunturi și apoi le prezentăm sortate într-o listă (unele sub altele). Aceste anunțuri pot fi găsite deoarece există o legatura între întrebările căutate și cuvintele din titlu, atribute și / sau descriere. Pentru a le identifica, rulăm un algoritm de învățare automată pentru a nota relevanța fiecărui anunț în raport cu cautarea. Cu cât scorul este mai mare, cu atât este mai mare probabilitatea ca si căutătorul să fie interesat de acesta.
Această metodologie de clasificare afectează numai anunțurile care nu sunt promovate (cu excepția anunțurilor reactualizate) și le re-clasează în pozițiile gratuite care nu sunt atribuite anunțurilor promovate și publicității terțe. Pentru a calcula acest scor de relevanță, se iau în considerare următoarele atribute care afectează pozitiv sau negativ scorul final obținut:
- Asemănarea textului între interogarea căutată și titlu
- Anunțul aparținând categoriilor relevante
- Distanța dintre locație (selectată de cumpărător) și Produs
- Dacă produsul este nou sau utilizat
- Dacă pachetele de reactualizare au fost aplicate și când
- Dacă vânzătorul este Business sau un vânzător privat
- reactualizare (adică ultima dată de actualizare) a anuntului
- Data creării anunțurilor
În funcție de categoria aleasa, diferite atribute pot contribui la creșterea sau scăderea punctajului final.
Sortare dupa Preț crescător sau descrescător (ieftine sau scumpe)
Anunțurile sunt sortate de la cel mai ieftin la cel mai scump (și invers).
În cazul în care 2 sau mai multe anunțuri au exact același preț, se va lua in considerare un al doilea criteriu si anume cele mai noi vor fi mai sus.
Sortare pe extinderi
Când interogarea nu generează rezultate sau se ajunge la sfârșitul setului de rezultate, în unele cazuri creăm expansiuni de rezultate. Opțiunea de sortare se aplică expansiunilor, iar rezultatele vor fi sortate în același mod, cu excepția anunturilor recomandate, adică sortate după ultima reactualizare. Înainte de afisarea rezultatelor extinse, un semn va avertiza utilizatorii că aceștia caută dupa criterii diferite.
Extinderile urmează acum unul dintre aceste criterii:
- Extindere prin sinonime: căutați și sinonime ale interogării originale și a rezultatelor retur. Exemplu: Congelator este sinonim cu Ladă frigorifică.
- Distanță: după toate rezultatele din zona selectată, afișăm rezultatele în alte zone.
- Extinderea categoriei: în cazul în care detectăm că cea mai relevantă categorie pentru interogare este o categorie diferită, căutăm rezultate în acea categorie. De exemplu, dacă căutați Iphone în categoria Mașini, vom afișa și Iphone în categoria Telefoane.